In 3 stappen weer gemotiveerd!

Door Ingrid Depyper 6 januari 2017

Aan het begin van het nieuwe jaar starten we positief met allerlei goeie voornemens. Maar we weten allemaal dat maar weinig mensen erin slagen (14%!) hun voornemens ook echt om te zetten in daadwerkelijke verandering. Meestal komt dit door motivatieverlies. In deze blog deel ik 3 stappen om je motivatie weer te hervinden en dit jaar nu eens wel zijn droomdoelen realiseert!  

Regelmatig vragen klanten mij hoe ik gemotiveerd blijf op mijn dromen en bijbehorende doelen.

Zelf vind ik het een hele akelige positie om ongemotiveerd en richtingloos maar een beetje aan te modderen. Gelukkig duurt dat bij mij nu eigenlijk nooit meer erg lang, want als ik dit merk is het tijd om me opnieuw te verbinden met mijn diepere WHY. Hoe ik dat doe leg ik je hieronder uit.

Stap 1. Refocus: doen wat je echt, echt willen doen!

 Als je echt graag iets wil bereiken dan ontstaat de motivatie om te handelen meestal automatisch. En als je echt iets wilt dan is het makkelijker om elke vorm van weerstand die je misschien voelt te doorbreken. 
  
 Dus als je je motivatie verliest, vraag jezelf af:

 Doe ik wat ik echt wil doen?

 Als dit niet zo is, dan is het tijd om je opnieuw te focussen op dat ene voor jou echt belangrijke ding, jouw WHY.

Zo is bijvoorbeeld mijn WHY, dat ik zo veel mogelijk vrouwen wil helpen meer rust te ervaren in hun leven om zo de wereld een beetje mooier en positiever te maken. Alles wat ik in mijn bedrijf doe staat dus hiermee in verbinding. Dit geeft richting en rust. Bovendien ben ik op die manier dagelijks opnieuw gecommiteerd om weer door te gaan. 

Stap 2. Maak een lijst met alle positieve kanten

 Noteer alle voordelen die je bereikt als je je doel bereikt, hoe klein of groot ook. 
 Bewaar deze lijst en trek deze vervolgens uit de la wanneer je motivatie je in de steek laat. Of hang het lijstje ergens op zodat je het elke dag kunt zien. Net zolang totdat je je droom hebt bereikt. 

3. Maak een lijst met alle nadelen

Het is heel effectief als je naast de voordelen ook de nadelen noteert als je je doel niet zou halen. Hiermee motiveer je jezelf nog meer om door te zetten. 

Twee vragen die hierbij heel nuttig kunnen zijn:

1)  Hoe ziet mijn leven er over 5 jaar uit, als ik hetzelfde blijf doen als ik nu doen?

2)  Wat voor negatieve impact heeft dit op mijzelf en de mensen om mij heen? 

Als het je lukt de negatieve gevolgen zo levendig mogelijk voor te stellen, dan kan dit je weer in beweging brengen om alsnog te gaan voor je doelen en droom!

Als je het nog wat lastig vindt om je te verbinden met je diepere WHY, deze maand verloot ik weer 4 gratis inspiratiecalls via Skype! Stuur me een mailtje met je motivatie en misschien ben jij wel een van de gelukkige die 30 minuten gratis coaching wint.  

 

Inspirerend? Deel dit bericht!

365-mindfull-optin-groot

Krijg nu gratis de 6 ultieme Mindful Strenght habits

Vul hieronder je gegevens in en ontvang gratis mijn ebook in je mail!

Eenvoudig je stress omdenken

Door Ingrid Depyper 21 maart 2019

Verder lezen

365 Mindful gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren. Als je doorgaat, gaan wij er vanuit dat je hiermee akkoord gaat. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close