3 dingen die je vandaag kan doen voor meer innerlijke rust

Door Ingrid Depyper 20 oktober 2016

Er is een plek, in ieder van ons, ook in jou, waar het rustig en ontspannen is. Waar je ruimte en vertrouwen voelt. Op deze plek is het fijn om te zijn. Dit is de plek van innerlijke rust. Innerlijke rust ervaren, je kalm voelen en overzicht hebben over alles is heerlijk. Maar de dagelijkse hectiek kan je soms aardig uitdagen om je innerlijke rust te hervinden. In deze blog daarom 3 praktische tips hoe je weer meer innerlijke rust gaat ervaren.

Innerlijke rust is iets heerlijks. Je voelt je kalm, hebt overzicht en bent in control over je leven. Soms lijkt innerlijke rust echter heel ver weg. Je bent druk bezig bent met alle ballen in de lucht te houden. Je hebt last van alles wat nog af moet… Dit kan veel stress en onrust veroorzaken waardoor innerlijke rust amper mogelijk lijkt. Maar dat hoeft niet zo te zijn.

Hoe kom je nou aan meer innerlijke rust? In deze blog deel ik 3 praktische tips:

Vertragen

Als je druk en gestrest bent is het juist goed om te vertragen. Grote kans dat je te snel ademt, dus adem allereerst even een paar keer diep en rustig in en dan langzaam weer uit. Vaak praten we ook erg snel als we druk zijn, ook dat zou je bewust kunnen vertragen. Vertragen om stress te verminderen geldt ook voor veel andere dingen die je doet in het dagelijks leven.  Ga bijvoorbeeld maar eens wat rustiger eten of lopen of autorijden en zie wat het met je stressniveau doet. 

Wat ontspant jou?

Zoek een ontspanningstechniek die voor je werkt. Ik hou bijvoorbeeld zelf van fietsen, sporten, mediteren of even aan de waterkant zitten.  Wat werkt voor jou? Lange wandelingen, muziek, yoga, meditatie of gaan zwemmen? Zoek het uit en ga het doen, ook als je denkt hier heb ik geen tijd voor… Juist dan is het goed om het wel te doen.

Maak van een mug geen olifant!

Ooit werkte ik in een organisatie waar van elk dingetje wat even tegenzat of een uitdaging leek een enorm probleem werd gemaakt. Oftewel elke mug werd een olifant. En jeetje wat had ik een stress in die baan… Wat ik hieruit heb geleerd: Als je geconfronteerd wordt met iets uitdagends of wat niet helemaal goed gaat, stel jezelf dan eens de volgende vraag: “hoe belangrijk is dit nog over 5 jaar?”. Ik garandeer je dat dit veel stress scheelt. 

Als je ondanks deze tips niet meer weet hoe je rust en ontspanning kunt vinden en steeds maar weer terecht komt in de hectiek van alledag, dan is mijn nieuwe Groei en balans programma “Geniet en relax, het is maar stress” misschien wat voor jou. Meer weten?  Klik hier

Inspirerend? Deel dit bericht!

365-mindfull-optin-groot

Krijg nu gratis de 6 ultieme Mindful Strenght habits

Vul hieronder je gegevens in en ontvang gratis mijn ebook in je mail!

Eenvoudig je stress omdenken

Door Ingrid Depyper 21 maart 2019

Verder lezen

365 Mindful gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren. Als je doorgaat, gaan wij er vanuit dat je hiermee akkoord gaat. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close